هزینه طراحی سایت

طراحی سایت و بهینه سازی برای موتورهای جستجوگر‌ ( سئو سایت )

هزینه طراحی سایت

۱ بازديد

 هزینه طراحی سایت؛ امروزه با گسترش تکنولوژی و توسعه کسب و کار ها از طریق بازارهای آنلاین، شاهد افزایش چشمگیر ایجاد سایت ها در حوزه کاری هستیم. امروزه نیاز به طراحی یک سایت برای عموم کسب و کارها به یک امری ضروری تبدیل شده است. طراحی هر نوع سایتی شامل قیمت و هزینه هایی می باشد که در ابتدا شاید با شنیدن قیمت طراحی سایت از انجام آن منصرف شوید ولی پیشنهاد می کنیم این مقاله را که راجع به طراحی سایت و هزینه طراحی سایت است، تا پایان مطالعه کنید تا با مواردی که در تعیین هزینه طراحی سایت نقش دارند وهمچنین مزایای ایجاد سایت، آشنا شوید. آنچه در این مقاله درباره هزینه طراحی سایت می خوانید:

    • طراحی سایت چیست؟

 

    • طراحی یک سایت به چند روش صورت می گیرد؟

 

    • برای طراحی سایت چه چیزهایی نیاز است؟

 

    • سئو سایت

 

    • مزایای طراحی سایت

 

    • هزینه طراحی سایت

 

هزینه طراحی سایت

طراحی سایت چیست؟

طراحی یک سایت به ایجاد تعدادی صفحات وب گفته می شود که هر سایتی بسته به نوع درخواست صاحب کسب وکار، هدف خاصی را دنبال می کند. طراحی سایت امری تخصصی است و نیاز به دانش کافی در این زمینه دارد. اگر اطلاعات و دانش لازم برای این کار را ندارید بهتر است طراحی سایت خود را به متخصصان در این حوزه بسپارید. در ادامه با روش های طراحی سایت و هزینه  طراحی سایت آشنا خواهید شد.

طراحی یک سایت به چند روش صورت می گیرد؟

طراحی سایت بنا به درخواست مشتری ممکن است به صورت اختصاصی و منحصر به فرد طراحی شود. در مواردی دیگر که کارفرما نیازی به طراحی سایت اختصاصی ندارد، طراحی سایت با قالب های آماده را انتخاب می کند. امروزه در اکثر طراحی های سایت، کارفرما طراحی سایت با قالب های آماده را ترجیح می دهد. زیرا این روش مقرون به صرفه تر بوده و هزینه طراحی سایت را پایین می آورد. در زیر در مورد هر روش توضیحی ارائه داده ایم.

هزینه طراحی سایت

طراحی سایت به صورت اختصاصی

طراحی سایت اختصاصی به دو بخش فرانت اند و بک اند تقسیم می شود که طراحی هر مرحله به برنامه نویس مخصوص همان بخش، نیاز دارد. به دلیل زمان بر بودن و نیاز به تخصص بالا، معمولا هزینه طراحی سایت اختصاصی بالا تر از سایت های آماده خواهد بود. در ادامه به توضیحاتی درباره طراحی بک اند و فرانت اند می پردازیم.

فرانت اند:

طراحی فرانت اند مربوط به اقدامات و طراحی های ظاهر سایت و بخش هایی که برای کاربر قابل مشاهده است مانند قالب سایت، گرافیک سایت و … می شود. به این بخش کدنویسی سمت کاربر نیز گفته می شود و برای طراحی این قسمت از زبان های برنامه نویسی زیر استفاده می شود:

    • HTML: برای طراحی ظاهر سایت، تسلط به زبان اچ تی ام ال که یک زبان نشامه گذاری است، نیاز است.

 

    • CSS: سی اس اس نیز یک زبان نشانه گذاری است که برای زیبایی و جذابیت سایت مورد نیاز است.

 

    • جاوا اسکریپت: برای افزودن امکانات و قابلیت های دلخواه به سایت، معمولا از زبان جاوا اسکریپت استفاده می شود.

 

بک اند:

این بخش به طراحی قسمت های مربوط به روابط بین سرور و کاربر می پردازد. به این بخش برنامه نویسی سمت سرور نیز گفته می شود. برای طراحی این بخش نیز تسلط به زبان های زیر مورد نیاز است:

    • PHP: یکی از زبان های برنامه نویسی که برای طراحی بک اند از آن استفاده می شود، زبان پی اچ پی است. از زبان های دیگری که برای طراحی بک اند می توان از آن ها استفاده کرد، پریل، پایتون و … هستند.

 

    • MYSQL: برای ایجاد یک پایگاه اطلاعات داده برای ذخیره اطلاعات و داده ها، از این زبان استفاده می شود.

 

طراحی سایت با وردپرس

در برخی موارد ممکن است کارفرما طراحی با وردپرس را ترجیح دهد، وردپرس یک قالب آماده طراحی سایت است که منحصر به فرد نبوده و هر شخصی برای ایجاد سایت می تواند از آن استفاده کند. پس از ایجاد سایت با وردپرس امکانات و قابلیت های مورد نیاز شما از طریق نصب پلاگین ها در سایت ایجاد می شوند. هزینه طراحی سایت با وردپرس نسبت به طراحی سایت اختصاصی پایین تر و با صرفه تر است.

هزینه طراحی سایت 3

برای طراحی سایت چه چیزهایی نیاز است؟

پس از طراحی سایت ( کد نویسی ها و برنامه نویسی های لازم )، برای راه اندازی سایت تان نیاز به خرید دامنه و هاست دارید. دامنه و هاست را می توانید از شرکت های ارائه دهنده خدمات هاست و دامین و همچنین شرکت های طراحی سایت تهیه نمایید. پس از خرید هاست و دامنه برای راه اندازی سایت، باید برای تمدید هاست، سالیانه ( یا مدتی معلوم ) مبلغی را پرداخت نمایید تا سایت شما فعال بماند.

دامنه ( Domain ):

    • دامنه در واقع آدرس سایت شما است که کاربر برای ورود به سایت شما باید آن را در مرورگر وارد نماید. در یک مثال ساده تر، دامنه مانند همان آدرس محل و منطقه ای است که شما کسب و کار خود را در آن جا ایجاد کرده اید و برای مراجعه مشتریان خود، آدرس محل کسب و کار خود را به آن ها اعلام می کنید. بهتر است نامی که برای آدرس سایت خود انتخاب می کنید، طوری باشد که معرف نام کسب و کار شما ( مغازه، فروشگاه و … ) بوده و همچنین اسمی باشد که به خاطر سپردن آن راحت باشد.

 

    • مثلا https://www.afrandweb.com/ آدرس یک سایت است. در آدرس یک سایت ابتدا یک پروتکل http  یا https که IP را تبدیل به اسم می کند، می آید. پس از پروتکل نام زیر دامنه ( ساب دامین ) که معمولا www است، نوشته شده. قسمت های بعدی که قسمت های اصلی هستند نام سایت ( نامی که شما کسب و کار خود را با آن معرفی می کنید ) که در این مثال afrandweb دامنه اصلی ( نام سایت ) است. و قسمت مهم بعدی پسوند دامنه است که در این مثال پسوند استفاده شده ی این شرکت com. می باشد.

 

هاست ( Host ):

هاست یک فضای میزبان است که اطلاعات و فایل ها و … سایت شما را ذخیره می کند. هاست یک سرور یا بخشی از یک سرور است که همیشه آنلاین است و سایت شما را به صورت شبانه روزی آنلاین نگه می دارد تا هر زمان که کاربر خواست بتواند وارد سایت شود. پس هزینه هاست و دامنه را در کنار هزینه طراحی سایت در نظر داشته باشید.

سئو سایت

سئو سایت یا همان بهینه سازی سایت برای موتورهای جست و جو، پس از طراحی سایت نیاز است تا انجام شود. سئو سایت به سایت شما کمک می کند تا گوگل شما را به کاربران بیشتری نمایش دهد و در نتیجه بازدید از سایت شما افزایش یابد. پس سئو سایت نیز ضروری است و در برآورد هزینه طراحی سایت باید هزینه سئوی سایت را نیز در نظر بگیرید.

هزینه طراحی سایت 2

مزایای طراحی سایت

    • در قدم اول طراحی یک سایت کسب و کار شما را در سطح وسیع تری، گسترش می دهد و به مردم معرفی می کند.

 

    • باعث افزایش مشتریان و افزایش فروش شما می شود.

 

    • درآمدتان در حد چشمگیری بالا خواهد رفت.

 

    • در مدت زمان کمتری، فروش بیشتری خواهید داشت.

 

    • اعتبار بیشتری به دست خواهید آورد.

 

    • اعتماد مشتریان را جلب می کنید.

 

    • تبدیل به یک برند خواهید شد.

 

    • نیاز به صرف وقت اضافه برای توضیح هر محصول برای هر مشتری ندارید. در داخل سایت با وارد کردن توضیح هر محصول آن را به همه کاربران معرفی می کنید.

 

    • با راه اندازی یک سایت، این امکان را به مشتری می دهید تا محصولات را با یکدیگر مقایسه کنند.

 

    • به صرفه جویی در وقت مشتریان کمک می کنید.

 

    • این امکان را به کسانی که در شهرهای دیگر هستند و قصد خرید از شما را دارند، می دهید تا بتوانند از هر جایی که هستند از محصولات سایت شما خریداری نمایند.

 

هزینه طراحی یک وب سایت

فرض کنیم شما برای طراحی سایت خود با یک شرکت طراحی سایت تماس گرفته اید، در ابتدا بدون توجه به هیچ کدام از موارد بالا، در مورد قیمت و هزینه طراحی سایت سوال می پرسید، پس از پاسخ کارشناس و شنیدن هزینه طراحی سایت، این احساس در شما ایجاد می شود که هزینه طراحی سایت بالا است و صرفه ای برای شما نخواهد داشت در نتیجه از ایجاد سایت منصرف می شوید. ولی بهتر است قبل از تصمیم گیری به نکات زیر توجه داشته باشید:

    • تفکیک هزینه طراحی سایت: طراحی سایت شاید از نظر شما کار پیچیده ای نباشد ولی اگر مقاله را مطالعه کرده باشید، در می یابید که طراحی سایت پیچیدگی هایی دارد و نیاز به صرف هزینه هایی برای شرکت طراحی سایت دارد. فهمیدیم که برای طراحی سایت نیاز به افراد کدنویس، برنامه نویس، طراح گرافیک، سئو کار و … دارد که کار هر یک از این افراد مشمول هزینه هایی برای شرکت خواهد بود. علاوه بر هزینه و حقوق کارمندان، برای ثبت دامنه و هاست نیز هزینه نیاز است.

 

    • طراحی اختصاصی یا وردپرس: اگر نمی خواهید هزینه زیادی برای طراحی سایت پرداخت کنید می توانید طراحی با وردپرس را سفارش دهید که هزینه زیادی برای طراحی آن نیاز نخواهید داشت.

 

    • در آمد بالا: اگر شما به در آمدی که پس از ایجاد سایت به دست خواهید آورد، فکر کنید، در آن صورت در هزینه ای که برای طراحی سایت پرداخت می کنید در مقایسه با درآمدی که به دست خواهید آور بسیار ناچیز خواهد بود.

 

    • رشد کسب و کار: اگر به فکر توسعه کار خود در بلند مدت و به صورت دائم هستید، باید حوصله به خرج دهید و صبور باشید و انتظار رشد یکباره در چند روز را نداشته باشید. سایت به شما کمک می کند در طول چند ماه با رشد تدریجی به در آمد بالا برسید. ممکن است اکنون از طراحی سایت صرف نظر کنید ولی در آینده با مشاهده پیشرفت رقیبان خود، پشیمان شوید.

 

هزینه طراحی سایت 3

سخن آخر

در این مقاله هدف ما از توضیحات موارد بالا به این دلیل بود که شما را با مراحل و شرایط  مورد نیاز یک سایت، هزینه طراحی سایت و همچنین ضرورت ایجاد یک سایت، آشنا کنیم. برای اطلاع از قیمت دقیق طراحی سایت مورد نظر می توانید با کارشناسان ما درافرند وب تماس باشید تا در مورد طراحی سایت اختصاصی یا ورد پرس مشاوره دریافت کنید.

منبع: گروه مطالعاتی افرند وب

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بلاگ 9 ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.